Co byste měli vědět, než s DropShippingem začnete?

👍▶️ V předchozím článku ◀️ s názvem Jak jsem za první 2 roky vydělal s DropShippingem téměř 500 000 Kč jsem se podělil o svůj příběh a zmínil problémy, které mne při startu doprovázely.

Avizovaný průměrný příjem 5 000 – 30 000 Kč za měsíc je reálný. Záleží jen na tom, zda budete mít odvahu a trpělivost k zalévání kytky, která bude růst a růst, až se z ní jednou stane – v přeneseném slova smyslu – strom. A když budete mít chuť, můžete zasadit stromů víc. A mít třeba celý les. Také záleží na tom, zda zvolíte ty správné nástroje, správné dodavatelezboží a správné prodejní kanály.

Ty největší chyby se dělají na začátku. Proto, než začnete s podnikáním v DropShipping modelu, v žádném případě nepřeskakujte tento ani další články věnující se vstupním aspektům!

☝️ Co je➡️ správný nástroj? ⬅️

Správný nástroj je důležitější, než správný dodavatel! I když to nemusí být zprvu patrné. Správný nástroj vám umožňuje základní věci, které specificky pro trh s DropShippingovským zbožím potřebujete. Pro lepší představu vysvětlím takto: můžete mít libovolné množství surovin, třeba obilí, pšenici nebo kukuřici. Ale bez správných nástrojů a k nim navazujících technologických postupů pro jejich zpracování se těchto surovin moc nenajíte. Ledaže byste byli krávou. Takže můžete mít klidně i zlato, ale pokud nemáte nástroje, které vám jej pomohou zmonetizovat a používat, je vám spíše k ničemu. Dvojnásob, pokud jste kráva.

V našem případě jsou to zejména tyto aspekty, co musí správný nástroj umět:

  • Mít nasmlouvané dodavatele
  • Naimportovat zboží a pravidelně aktualizovat databázi se zbožím
  • Umožňuje vám editovat zboží dle vlastních potřeb (popisky, fotky a podobně)
  • Dokáže automatizovaně předávat objednávky do systému dodavatele, který je poté odešle vašim zákazníkům
  • Zařídí napojení na nejdůležitější prodejní kanály (Heureka, Zboží, Google Ads atp…)
  • Poskytuje hromadnou úpravu cen produktů
  • Zvládne prodávat klidně i 200 000 produktů v jednom e-shopu

Především pak platí, že skutečně Správný nástroj tyhle věci poskytuje v jednom uceleném balíčku.

☝️ Co je ➡️ správný dodavatel zboží?⬅️

Nejdříve si řekněme to zásadní, tedy CO správný dodavatel zboží rozhodně NENÍ:

  • ❌  dodavatel, který má „hezké“ zboží dle vašeho či jiného subjektivního názoru – ŠPATNÉ VYHODNOCENÍ!
  • ❌ dodavatel, který má „zajímavé“ zboží dle vašeho či jiného subjektivního názoru – ŠPATNÉ VYHODNOCENÍ! 
  • ❌ dodavatel se zvučným jménem – ŠPATNÉ VYHODNOCENÍ!
  • ❌ dodavatel zboží, který se perfektně trefuje do toho, co byste sami chtěli prodávat  – ŠPATNÉ VYHODNOCENÍ!
  • ❌ dodavatel, který má nejvyšší marži  – ŠPATNÉ VYHODNOCENÍ!
  • ❌ dodavatel, který má nejvíce produktů – ŠPATNÉ VYHODNOCENÍ!

Proč je ve všech těchto případech vyhodnocení dodavatele považováno za špatné? Protože vycházet z dojmů a hezkých obrázků je chybné! Rovněž predikce výkonu dle velikosti marže je pokřivena chybným očekáváním. Vydělá vám více jedna objednávka s jedním zbožím s marží 200 Kč nebo 30 objednávek se stejným zbožím, avšak s marží 50 Kč?

Správný dodavatel je:

  • ✅ ten, které nabízí rozumné zboží za rozumné ceny s rozumnou marži (přestochápu, že je toto vysvětlení ne zcela uchopitelné)
  • ✅ ten, který vám umožňuje manévrovat s cenami prostřednictvím slev
  • ✅ ten, který nemá ani velkou ani malou konkurenci (oba protipóly jsou prozačátečníky spíše nežádoucí)
  • ✅ ten, který ideálně nemá příliš zvučné jméno (není sám o sobě moc známý)
  • ✅ a hlavně všichni ti, které jste dosud nevyzkoušeli v reálném prodeji alespoň déle jak 3 měsíce

V zásadě lze říci, že pakliže máte dodavatele se zvučným jménem (jako je například Albi), budete sice nabízet hezké (rozumějte: sexy) zboží, ale většinu objednávek schramstne samotné Albi, nikoliv vy. Přitom vám obdobný dodavatel neposkytne dostatečný prostor pro manévrování ve slevách, takže je na problém zaděláno. A to jste si zprvu mysleli, že se bude prodávat skvěle. Může se prodávat skvěle.  Ale musíte disponovat pokročilým know how a mít zdroje prodejů, které jiní nemají. A s tímto vším vám pomůžeme.

Rada na závěr tedy zní: vyzkoušejte VŠECHNY DODAVATELE a nepolemizujte!

☝️ Co je ➡️ správný prodejní kanál?⬅️

To je místo,kde můžete svoje zboží nabízet. Odkud vám budou chodit zákazníci. Tedy místo, kam zákazníci chodí. Kde se zdržují. To je to místo, kde je můžete nabírat.

Tady pozor: tohle je místo, kde vše začíná. Sebelepší obchod je vám k ničemu, když nemá své zákazníky.

Je to stejné, jako s kamennými obchody. Představte si, že založíte kamenný obchod na kraji města, v nějaké tovární ulici. Do vašeho krámu přijde 10 potenciálních zákazníků za měsíc. A když budete mít štěstí, něco koupí. Zato obchod na náměstí zajistí to, že k vám přijde 10 zákazníků každou hodinu, nebo půlhodinu, nebo třeba minutu.

Na internetu to funguje stejně. Mezi nejdůležitější prodejní kanály v ČR patří:

▶️ Heureka.cz
▶️ Zboží.cz (včetně Sklik)
▶️ Google Ads
▶️ Glami.cz
▶️ Favi.cz
▶️ Biano.cz

… a celá řada dalších, také cashbackových portálů a návštěvnost z vyhledávačů. Jejich důležitost se rok od roku mění, některé rostou, některé na popularitě padají, jiné zase vznikají.

Pro začátek nám stačí vědět, že s napojením na tyto portály vám také pomůžeme. Nemějte obavy, skutečnost je taková, že začít prodávat na většině z nich je jednodušší jak napsat e-mail.

👏 Gratuluji, pokud jste dorazili až sem. Právě jste se dozvěděli důležitá know how, o kterých ostatní netuší.

👉👉👉 Teď se vrhneme na volbu správného nástroje a vybereme ten nejvhodnější v článku Vyberte si nejlepší shop systém na trhu. Jinak budete pozadu! 👈👈👈