Návod: Jak e-shop propojit s Heureka.cz a začít prodávat

V tomto článku se dozvíte:

  • Jak a kde se registrovat na Heureka.cz
  • Co musíte udělat před registrací
  • Jak probíhá proces registrace
  • Jak zvolit správný název e-shopu
  • Co je to https a http a proč si na to dát pozor
  • Jaké jsou nejčastější důvody zamítnutí účtu
  • Jak vypadá výstup Xml a proč se nebát evidence chyb
  • Proč je důležité mít vyplněný tajný klíč a veřejný klíč

Pokud s e-shopperstvím začínáte, pravděpodobně si kladete otázku, jak vlastně napojit e-shop na externí prodejní kanály. V tomto případě Heureka.cz. Princip je v podstatě vždy stejný (a většinou také stejně jednoduchý). 

Abyste mohli propojit e-shop – v našem případě z platformy Dropohs.com -, je nutné nejdříve provést několik vstupních bodů, než vůbec Heurece řeknete, že existujete.

V prvé řadě tedy udělejte:

Aktivujte e-shop tak, aby byl publikovaný. To znamená, aby jej mohli vaši návštěvníci navštívit. K tomu potřebujete také napojit doménu (s napojením vám pomůže podpora Dropohs nebo jiného e-shop řešení.)

Je nutné také, abyste měli importované dodavatele. To znamená, aby v e-shopu již byly produkty, které chcete prodávat. Nemá smysl napojovat e-shop, který zeje prázdnotou. Zkrátka proto, že když žádné produkty nemáte, neprojeví se ani na Heurece, takže vám e-shop neschválí.

SSL certifikát není nutností (více v článku Zabezpečte svůj e-shop!“), tedy alespoň prozatím. Je ale lepší, když ho máte.

Rovněž si pohlídejte, abyste na stránkách měli vyplněné obchodní podmínky, zpracování osobních údajů, sekci kontakt a ideálně i sekci o reklamaci. Jak na tyto materiály, jsme si pověděli v článku Obchodní podmínky a další právní dokumenty neřešíte!.

Kde na Heureka.cz začít?

V podstatě je to vždy stejné – někde v zápatí nebo v záhlaví dané platformy bývá vstup pro e-shopaře, který vás pustí do administračního rozhraní pro správu takových e-shopů. Na Heureka.cz je v zápatí pod odkazem „Administrace e-shopu“.

Po rozkliknutí odkazu Administrace e-shopu se dostanete na stránku s přihlášením. Pokud jste nikdy nebyli na Heurece registrováni, přejděte odkazem Vytvořit nový účet na stránku, kde jej založíte. Po vytvoření účtu jen potvrďte v e-mailu registraci a následně se dostanete k vyplňování údajů o vaší společnosti.

Jakmile se přihlásíte, může se stát, že vás to hodí na stránku, která slouží pro uživatele (zákazníky e-shopů), takže pro ujasnění si vždy dejme jedno pravidlo: kdykoliv se ztratíte, prostě se dostaňte do administrace opět prostřednictvím odkazu v zápatí Administrace e-shopu. V případě prvního přihlášení se dostanete na stránku, která obsahuje mimo jiné následující tabulku:

V našem případě určitě nechceme používat Free režim. Nejenže vám takřka žádnou objednávku nepřinese, ale spíše s ním zkrachujete, než abyste něco vydělali.

Prostřednictvím PPC sloupečku (PPC = Pay Per Click = platíte za kliknutí na odkaz, na který kliknul zákazník z Heureka.cz) tedy klikněte na Přidat obchod.

Přidáváme první obchod

Název e-shopu:

Nikdy nevyplňujte název e-shopu s www nebo http! NIKDY! Ukázkově špatně vyplněný název je www.Mujprvnisupereshop.cz

Pokud máte e-shop na doméně http://www.mujprvnisupereshop.cz, tak do názvu e-shopu zadejte jednu z těchto možností:

Mujprvnisupereshop.cz 
MujPrvniSuperEshop.cz
(doporučuji)
Můj první super eshop.cz (spíše nedoporučuji skrze diakritiku, kterou nemáte v názvu domény)
MůjPrvníSuperEshop.cz (spíše nedoporučuji skrze diakritiku, kterou nemáte v názvu domény)
Můj První Super Eshop

URL homepage e-shopu:

Lze zvolit jednu z těchto možností:
http://mujprvnisuperheshop.cz
http://www.mujprvnisupereshop.cz

Zde pozor: všimněte si, že v URL je „http“. To znamená, že e-shop nemá SSL certifikát (zabezpečení domény). To nevadí, přičemž když ho později dokoupíte, v podstatě nemusíte odkazy měnit na https:// (s „s“ na konci), neboť se automaticky „přesměrují“ na verzi zabezpečenou.

Ovšem! V případě, že zaregistrujete e-shop pod url https:// a tento certifikát nebudete mít nasazený, nebo vám vyprší po roce trvání, nastává relativně velký problém. Uživatel totiž bude upozorněn prohlížečem, že vstupuje na nezabezpečenou stránku a hrozí mu potenciální nebezpečí. Tento problém nevzniká samotnou absencí bezpečnostního certifikátu, ale kombinace jeho absence a uvedení nepravdivé url s „https“ namísto „http“. Takže máte-li e-shop bez certifikátu, vždy vyplňujete verzi s http://.

URL Xml souboru:

Věc, o které možná slyšíte poprvé v životě. A ta je právě klíčová. Xml soubor je datový soubor, který obsahuje všechny produkty, které prodáváte v e-shopu. Aby Heureka.cz (a obdobné kanály) mohla tyto produkty zařadit do své nabídky, musí je prostřednictvím tohoto souboru stáhnout. Pokud využíváte kompletní e-shop řešení, už se vám o takový soubor postaralo a jediné, co musíte udělat, je nahrát odkaz.

V e-shop řešení Dropohs.com ho naleznete v Price Manageru, pod odkazem Heureka.cz, v záložce „Implementace Xml“. Viz obrázek v našem e-shopu Blemcatko.cz:

Odkaz se nachází ve žlutém poli. Ten celý označte a překopírujte do prázdného pole na Heureka.cz. O zbytek se postarají její systémy.

POZOR: v případě e-shop systému Dropohs.com je nutné generování Xml nejdříve aktivovat. To provedete v záložce „Nastavování cen“ kliknutím na posuvník, viz obrázek:

Důležité: Po zatrhnutí generování neproběhne generování Xml ihned. Generování probíhá v určené časy, zpravidla 1x až 2x denně. To znamená, že po aktivaci je feed prázdný a může být prázdný až 24 hodin. Mějte tedy na paměti, že pokud vás Heureka.cz upozorní, že feed je ve špatném formátu nebo neobsahuje žádná data, je to proto, že vstupní kontrola byla provedena příliš brzy. Je nutné požádat o kontrolu znovu vždy s podporou na Heurece. Ideální tedy je nepřidávat e-shop dříve, než za 24 hodin po aktivaci generování, abyste předešli této jinak drobné, zato matoucí, komplikaci.

E-mail pro zákazníky

Nikdy nezadávejte svůj osobní e-mail. Vypadá to amatérsky a amatérské to je. O tom, jak by měl vypadat, jsme si řekli v článku E-shop běží. Jak zajistit, aby vás Heureka.cz a Zboží.cz nevyřadili z prodeje?

Ideální je například info@mujprvnisupereshop.cz. Založte si jej v administraci vašeho e-shop poskytovatele. V našem případě jde o Dropohs.com, který tuto možnost nabízí pod ikonkou ozubeného kolečka > e-mailové schránky e-shopu.

Logo obchodu

V tomto momentě si nejsem zcela jist, zda je povinné, nicméně podmínky rozměrů jsou uvedeny. Pokud nemáte cit pro grafiku, využijte služeb odborníka nebo použijte kouzelné tlačítko Print screen na vaší klávesnici a vyfoťte obrazovku s vašim e-shopem, kde uvidíte jeho záhlaví. V programu Malování pak ořežte a logo uložte na svůj disk, odkud ho nahrajete do Heureka.cz.

Kontaktni osoba + fakturační údaje

Jsou základní aspekty, zde vyplňte údaje o sobě. Pokud máte živnostenský list, je název společnosti vždy vaše celé jméno (například Jan Novák). Jak založit IČ, jsme si popsali v článku Založit IČO pro podnikání je snadnější jak si dojít na nákup.

Pak už jen zatrhněte souhlas s podmínkami Heureka.cz a klikněte na Přidat e-shop,.

Hotovo. E-shop přidán. Co teď?

Teď čekejte. Autorizační proces trvá i několik dnů. Podpora na Heureka.cz nejdříve ověří, zda vše odpovídá skutečnostem, máte na stránkách zákonné materiály, kontakt na vás a e-shop je funkční. Podpora provede rovněž testovací objednávku.

Pokud vám bude něco na stránkách chybět, je nutné to doplnit. Budete k tomu vyzváni. Do té doby bude e-shop ve stavu „blokovaný administrátorem“ nebo v obdobném.

Vždy kontaktujte podporu Heureky, aby vám e-shop aktivovala. Nejčastější důvody prvotního zamítnutí jsou:

E-shop neobsahuje kontaktní údaje
E-shop neobsahuje telefon (dejte do obchodních podmínek alespoň)
E-shop neobsahuje obchodní podmínky a podobné dokumenty
Xml je ve „špatném“ formátu = je prázdné, nestihlo se provést generování nebo jste zapomněli generování aktivovat
Ceny v Xml nesouhlasí s cenami na e-shopu = opět souvisí s prodlevou v generování, ceny se změní někdy až po 24 hodinách (pokud například aktivujete generování Xml a poté nastavíte ceny v Price Manageru, může se nejdříve provést generování s původními cenami a až za několik hodin může dojít k aktualizaci cen v Xml.)

Dobijte kredit!

Nezapomeňte dobít kredit. Do té doby se vám nespustí kampaně v placeném režimu!

Nelekejte se výstupní technické kontroly po nahrátí xml

V našem případě se vám prakticky vždy stane, že po úspěšném aktivování e-shopu a schválení ze strany Heureky dojde k zobrazení červeného nápisu „chyba při importu“.

Nepanikařte!Váš feed byl úspěšně nahrán a pouze obsahuje určitou částproduktů, kterým chybí některé nepovinné údaje. Tyto údajezkrátka ne vždy dodavatel nabízí. Případně zpracovánípřeskočí ty produkty, které se jeví jako duplicitní. To se můžestát v momentě, kdy prodáváte zboží od více dodavatelů s podobnýmsortimentem. Heureka za vás tyto duplicity z prodeje vyřadí.Teoreticky se tedy nemusíte o nic starat. A pokud se starat chcete,je na vás, co s produkty uděláte (jak si je zeditujete).

Výstupníkontrola může vypadat nějak takto a znovu opakuji, že je tonaprosto v pořádku (tedy tak moc v pořádku, jak to v pořádku naprvní dobrou lze mít).:

Pod tímto výpisem uvidíte nápis „Váš Xml soubor je v pořádku“.

Zbývají už jen dvě formality

Veřejný klíč pro měření konverzí

Naleznete jej na Heureka.cz v sekci Statistik a reporty > Měření konverzí. Je to kód se znaky, který vložíte do shop administrace systému Dropohs. O zbytek se postará váš e-shop a Heureka.cz. Tento klíč vložíte v Price Manageru do stejné sekce, kde jste nalezli URL Xml feedu.

Tajný klíč pro Ověřeno zákazníky

Naleznete jej v odkazu Ověřeno zákazníky > Nastavení a data z dotazníků. Kód je obdobný jako v případě klíče pro měření. Tento klíč vložíte v Price Manageru do stejné sekce, kde jste nalezli URL Xml feedu.

A když kódy nevyplníte?

Ve střednědobém horizontu vám bude chodit výrazně méně objednávek, protože nikdo nebude hodnotit váš e-shop. A když nebude mít hodnocení, nebude dostatečně důvěryhodný pro zákazníky.

A to je vše, dámy a pánové. Gratuluji k prvnímu propojení vašeho e-shopu! Jste na nejlepší cestě uspět v DropShipping byznyse. O pokročilejších věcech na Heureka.cz si povíme někdy příště.