Výběr a založení domény s názvem vašeho e-shopu!

V předchozím článku s názvem Založit IČO pro podnikání je snadnější jak si dojít na nákup jsme si řekli vše ohledně daní.

Kompletní přehled toho, co vás u spuštění e-shopu čeká a jak na to, najdete v rubrice Spouštíme první e-shop!.

Název e-shopu. Ošidné téma. Za sebe mohu říct, že nejdříve byste si měli ujasnit toto:

  • 1) jaké zboží (dodavatele) chcete prodávat (a zde navazujeme na problém s výběrem dodavatele, který jsme si popsali v článku Co byste měli vědět, než s DropShippingem začnete?)
  • 2) zda chcete mít jeden e-shop s více tématicky různým zbožím (ideální varianta)
  • 3) zda chcete mít více e-shopů tématicky rozřaděných (navazuje na bod 1 výše)


Stejně jako já i celá řada začátečníků může narazit na zásadní komplikaci, když věci přestanou jít tak, jak si představujete – třeba jen na chvíli. Takže když si vysníte název –čistě pro naši představu – „Nejlepšíhračkárna.cz“, jste dle názvu odkázáni na to, prodávat pouze hračky. A teď si představte, že se dva měsíce pipláte s e-shopíkem, barvičkama, kategoriemi a nastavováním kampaní. A najednou další měsíce zjistíte, že prodeje nejdou tak, jak byste očekávali.  Takže přidáte nové dodavatele například se spodním prádlem a hrnci k hračkám, když se jmenujete Nejlepšíhračkárna.cz? No, pokud nechcete divočinu, tak patrně ne.

Nutno však dodat, že i kdyby prodeje šly dle očekávání:

Proč se ošizovat o další spoustu prodejních možností?

Proto si dovolím poznamenat, že:

  • Pokud chcete e-shop s názvem typu „Nejlepšíhračkárna.cz“, je to dobrý nápad, pokud jste ok s tím, že si založíte další e-shopy s dalším zbožím, až nastane správná chvíle. Tou správnou chvílí je ideálně hned začátek. Ostatně proč čekat?
  • Ideální je ale mít jasno ihned o tom, zda chcete více tématických eshopů nebo si založíte jeden univerzální.
  • Obecně nejlepší se může jevit univerzální řešení, které je názvem neutrální – například takový, jaký používá Mall, Alza, Ali Express, Amazon a celá řada podobných velkoobchodů. Pak můžete importovat prakticky jakýkoliv sortiment zboží.

Kde koupím doménu?

Tyto řádky se opět specializují na úplné nováčky – takže vycházím z toho, že jste domény nikdy předtím nekupovali. A nevíte ani, jak na to, případně ani co to doména je.

Doména je především to, pod čím vás váš zákazník najde, jakmile ji vepíše do políčka pro vyhledávání ve svém prohlížeči.

Koupit ji můžete například na Wedos.cz nebo Domeny.cz, kde nejdříve ověříte svůj vysněný název a pokud tento název nebude zabrán, doménu si můžete ihned koupit.

Cena domény je za hubičku – jednou za rok zaplatíte dvě, možná tři stovky. To je konečný poplatek za registraci domény na vaše jméno, takže vám ji nikdo další už nemůže přebrat. Tato cena tedy platí pro ty standardní a často používané koncovky – „.cz“, „.eu“ atp. Exotické koncovky typu „.cool“ přijdou klidně i na tisíce ročně a lze říct, že jsou tak trochu zbytečné.

Jen nezapomeňte, že platit je třeba včas každý rok, jinak vám doména expiruje. Pokud jde o koncovku „.cz“, existuje celá spousta dalších. Například „.com“ nebo „.eu“ a „.net“. Subjektivně vzato se domnívám, že pokud plánujete prodej spíše v Česku, kupte raději s koncovkou „.cz“, max „.eu“. Časem můžete přikoupit další domény a ty lze jednoduše přesměrovat na hlavní doménu. Takže můžete časem prodávat i v zahraničí s doménou „.com“.

Doménu mám. Jak ji napojím na e-shop?

Doménu jste koupili a zaplatili. Nyní je potřeba kontaktovat podporu v e-shop systému, který využíváte. V našem případě je to Dropohs.com. Kontaktování provedete prostřednictvím ikonky ozubeného kolečka > Nastavení domény a názvu > a kliknutím na tlačítku Požádat o asistenci s nastavením domény.

Podpora vás do 24 hodin kontaktujte, požádá vás o přihlašovací údaje do účtu, kde doménu vlastníte, a nastaví přesměrování na váš e-shop.

Splněním tohoto bodu, tedy koupí domény a napojení na váš e-shop, se dostáváme k poslednímu aspektu, který je nutný pro finální odemknutí e-shopu v systému Dropohs.com. Tím jsou:

Právní dokumenty – to musím k právníkovi?

Ne! Nikam nechodíte, právní dokumenty jsou již pro vás sepsány a připraveny.

Právními dokumenty se rozumí obchodní podmínky, souhlas se zpracováním osobních údajů (GDPR), texty týkající se evidence tzv. cookies a v neposlední řadě informace k reklamacím pro nasměrování zákazníků, pokud budou mít problém.

Všechno výše uvedené je již předpřipraveno a vy do jejich vzoru jen doplníte své fakturační údaje (vytvoření fakturačních údajů, respektive IČ jsme si popsali v článku Založit IČO pro podnikání je snadnější jak si dojít na nákup.).

Kde vzor obchodních podmínek a dalších dokumentů najít? Povíme si v dalším díle s názvem „Obchodní podmínky a další dokumenty neřešíte!“